5 kategorií zboží s největším potenciálem v roce 2016

Na podzim 2015 zveřejnila Heureka rozsáhlou studii o českých e-shopech. Součástí této studie jsou informace o obratech v jednotlivých kategoriích produktů a také o počtu e-shopů. Z dat od Heureky se dá snadno odvodit, které kategorie jsou nejzajímavější pro rozjetí nového e-shopu. Přinášíme vám naše tipy na nejzajímavější obory pro rozjetí nového e-shopu.

Drogerie

Prodej drogerie se slibně rozjíždí. Podíl drogerie na celkovém ecommerce obratu je zatím pouze 0,3%. Meziročně však vyrostla o více než 100%. V tomto segmentu navíc není zatím tak vysoká konkurence. Drogistické zboží prodává zatím pouze necelých 300 e-shopů a podíl velkých hráčů na celkovém obratu je jen 35 %. Průměrná hodnota objednávky se pohybuje okolo 500 Kč.

Rybářské potřeby

Další zajímavý obor pro online prodej jsou rybářské potřeby. Rybařina je u nás populární, v ČR je přibližně 250 000 rybářů. Podíl rybářských potřeb na celkovém obratu e-shopů je pouze 0,4%. Meziročně tento obor vyrostl o 250 %. Rybářské potřeby prodává online pouze okolo stovky e-shopů a top 5 e-shopů generuje zhruba polovinu celkového obratu. Průměrná hodnota objednávky je podle Heureky 1765 Kč.

Dětské zboží

Dětské zboží je zajímavé hlavně z pohledu rozložení trhu. Top pět e-shopů v kategorii generuje pouze 33 % z celkového obratu. Zbytek je rozdělený mezi ostatních 1500 e-shopů. Konkurence je tu větší, ale je zde určitě prostor pro nové kvalitní online obchody. Meziročně tento segment povyrostl o pěkných 18 %. A průměrná objednávka se pohybuje okolo 1300 Kč.

Lékárna a zdraví

Kategorie lékárna a zdraví meziročně rostla o 22 %. Top pět e-shopů zaujímá pouze 31 % z celkového obratu a o zbytek se dělí 660 e-shopů. To je ještě lepší situace, než u dětského zboží. U kategorie lékárna a zdraví je však nižší průměrná hodnota objednávky, přibližně 460 Kč.

Erotika

V kategorii erotika je pouze 82 e-shopů. Top 5 online obchodníků má podíl pouze 22 %. Když k tomu přidáme meziroční růst o sympatických 35 %, je to jednoznačně jedna z top kategorií pro založení nového úspěšného e-shopu.

Založení nového e-shopu

Pokud vás náš seznam inspiroval, jsme rádi. Založení dobře fungujícího e-shopu není žádná hračka. Je důležité mít dostatečné znalosti v oboru, který chcete prodávat. Počítejte také s tím, že založení e-shopu vyžaduje nemalou počáteční investici. Nechceme vás tímto odradit, ale poradit vám, jak začít s e-shopem správně. Pokud se chystáte na založit nový e-shop, můžete využít náš systém Proeshop.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close