5 největších zdrojů zisku pro české e-shopy

Už před založením e-shopu byste měli mít jasno, odkud budete získávat návštěvnost a objednávky pro váš e-shop. To je kritická a často podceňovaná část celého online prodeje. Naštěstí nemusíte všechno vymýšlet od začátku. Inspirujte se v našem seznamu nejčastějších zdrojů objednávek pro pro e-shop.

Srovnávače zboží

Pro většinu e-shopů jsou srovnávače zboží naprostým základem. Největší z nich jsou Heureka a Zboží.cz. Přes srovnávače zboží můžete začít prodávat téměř okamžitě. Inzerce ve srovnávačích je placená, platí se za každý klik (CPC – cost per click). Srovnávače zboží mají u většiny oborů velmi slušné ceny za získání jedné objednávky (CPA – cost per acquisition), proto se většině e-shopů tento kanál vyplácí.

PPC reklama

PPC reklama je reklama, která se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a Googlu. Obrovská výhoda PPC reklamy je její pružnost a široké možnosti cílení. Můžete začít inzerovat hned po spuštění e-shopu. Reklamou můžete cílit pouze na vybrané kraje nebo dokonce konkrétní města. Nastavit si můžete i čas, kdy se bude reklama spouštět a spoustu dalších věcí.

Vedle klasických inzerátů ve vyhledávání jsou pro eshopy zajímavé především produktové reklamy (PLA – product listing ads). Jsou to reklamy s náhledy produktů, které se u některých dotazů zobrazují vpravo nahoře na stránce s výsledky vyhledávání.

Dalším účinným typem PPC rekalmy je remarketing. Pomocí remarketingu oslovíte uživatele, kteří již byli na vašem webu. Dobře nastavený remarketing uživatele neobtěžuje, ale naopak pomáhá s nákupem.

PPC  reklama se nastavuje pro Seznam v rozhraní Sklik a pro Google přes Adwords. U této reklamy se platí za klik  (CPC).

SEO – optimalizace pro vyhledávače

Vyhledávače mohou být pro e-shop velmi silný a stabilní zdroj návštěv a objednávek. Z dlouhodobého hlediska je neplacené vyhledávání zdrojem s nejnižší průměrnou cenou za jednu návštěvu. To platí i přes počáteční vyšší náklady na činnosti spojené s optimalizací pro vyhledávače.

Kdy s optimalizací pro vyhledávače začít? Jednoduše co nejdříve. Ideálně ještě dříve, než spustíte e-shop. První krok je analýza klíčových slov. Od té se odvíjí vše, včetně struktury webu, názvů kategorií a textů na webu. Pokud tento první krok děláte až po spuštění e-shopu, může to práce na optimalizaci výrazně protáhnout, ale ani pak není pozdě.

Optimalizace pro vyhledávače není žádná alchimie. Skládá se z úprav na webu a ze získávání zpětných odkazů (linkbuilding). Při úpravách na webu se můžete řídit doporučeními Googlu, který vše sepsal do přehledné příručky. Linkbuilding je složitější, existuje pro něj celá řada doporučených postupů. Jejich nedodržení může v krajním případě vést k penalizaci webu ve vyhledávači. To znamená částečné nebo úplné vyřazení webu z výsledků vyhledávání.

U optimalizace pro vyhledávače mějte na paměti, že čím dříve začnete, tím lépe. Jedná se o dlouhodobý proces a výsledky se dostavují se zpožděním. Nepočítejte s tím, že se k vám  pohrne z vyhledávačů velké množství návštěv hned po spuštění e-shopu . Potrvá to řádově týdny až měsíce. Na rychlé nastartování e-shopu jsou lepší srovnávače zboží a PPC reklama.

E-mailing

Rozesílání newsletterů je další dobrým zdrojem objednávek. Lidem, kteří Vám dali souhlas s odesíláním obchodních sdělení, můžete odesílat informace o nové nabídce, akcích a slevách. Výhoda je, že lidé, kteří s Vámi mají již dobrou zkušenost, u vás nakoupí mnohem pravděpodobněji než lidé, kteří vás ještě neznají. Z toho důvodu mají newslettery obvykle vysokou účinnost (konverzní poměr).

Pokud chcete začít s e-mailingem, nejprve je potřeba zaregistrovat se na Úřadu pro ochranu osobních údajů. Vyberte si vhodný nástroj pro e-mail marketing. Můžete využít zabudovanou funkci ve vašem e-shopu, nebo zvolit nejpoužívanější MailChimp. Na webu Interval najdete srovnání různých e-mailingových systémů.

Poté může začít sbírat e-maily do své databáze. Dejte svým návštěvníkům možnost přihlásit se k odběru novinek při každé příležitosti. U e-shopu to může být při odeslání objednávky, při registraci, můžete nabídnout slevu na první nákup výměnou za přihlášení k novinkám atd.

Affiliate marketing

Affiliate marketing, neboli takzvaný partnerský marketing, či provizní systém, funguje na principu spolupráce mezi prodejcem a partnerem. Partner získává pro prodejce objednávky. Partner doporučí produkty prodejce a za nákupy zrealizované na základě jeho doporučení získává partner provizi. Výše provize a bližší podmínky je potřeba pečlivě nastavit, aby byla spolupráce výhodná pro všechny strany.

Můžete si vytvořit vlastní affiliate program pomocí některého z hotových řešení (např. AffilBox), nebo se zapojit do takzvané affiliate sítě.

Závěr

Vedle výše zmíněných zdrojů, existuje řada dalších, například sociální sítě, cashback portály, oborové katalogy a další. Pokud potřebujete  pomoc s výběrem vhodných kanálů pro propagaci e-shopu, napište nám na seo@awebsys.cz.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close