Firemní katalogy kde stojí za to být

Ze všech stran slyšíme, že registrace do katalogů už nemá význam. Jak je to doopravdy? Skutečně nemá význam hromadná registrace do desítek či stovek bezvýznamných katalogů. Existuje ale pár výjimek, u kterých se to stále vyplácí. Získáte tím zdroj návštěvnosti i plusové body u vyhledávačů. Pojďme si projít ty nejzajímavější katalogy.

Obecné katalogy

Firmy.cz

Katalog Firmy.cz je jedničkou mezi českými katalogy. Základní zápis se všemi funkcemi je zdarma. Za lepší pozice ve výpisy kategorií nebo ve vyhledávání si můžete připlatit. Svoji firmu můžete přidat zde.

Google firmy

Zápis na Google firmách je zdarma a rozhodně se vyplatí ho mít. Registrovat se můžete zde. Po registraci vám na zadanou adresu dojde poštou potvrzovací pin kód. Teprve po potvrzení se začne zápis plnohodnotně zobrazovat. Výhoda je, že se firemní zápis zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na Google, takže budete líp vidět.

Živé firmy

Živé firmy mohou být dalším zdrojem vašich návštěv. Základní zápis zdarma obsahuje dostatek informací pro kvalitní prezentaci vaší nabídky. Živé firmy často dobře fungují na lokální dotazy. Přidejte se na Živé firmy zde.

Zlaté stránky

Zlaté stránky jsou také silné hlavně na lokální dotazy (např. „malíř Přibyslav„). Základní registrace je opět zdarma. Přidat se můžete zde.

Centrum Najisto.cz

Zobrazuje se na předních pozicích ve vyhledávání na lokální výrazy. Základní registrace je zdarma. Přidejte svoji firmu zde.

Službomat.cz

Službomat je nadějný nový katalog se zaměřením na služby, ale použitelný téměř pro každou firmu. Přidejte svou firmu zde.

Další vhodné obecné katalogy

Jak zjistit, jaké další obecné katalogy se vám mohou vyplatit? Jednoduše tak, že do vyhledávačů Google a Seznam zadáte název vašeho oboru, případně název oboru v kombinaci s místem vašeho působiště. Pokud se na prvních stránkách s výsledky vyhledávání objeví nějaký katalog, je to vhodný kandidát pro vás.

Příklad: Prodáváte sportovní potřeby a sídlíte v Telči. Zadáte „sportovní potřeby telč“. Na Google jsou na první stránce katalogy najisto.centrum.cz, firmy.cz, zlatestranky.cz a zivefirmy.cz, takže žádný úlovek. Na Seznam.cz je to podobné, ale navíc jsou tam netkatalog.cz a portaltelc.cz. Tyto dva katalogy by vás mohly zajímat.

Oborové katalogy

Téměř každý obor podnikání má na webu svoje oborové katalogy. Někdy není snadné je objevit, proto přinášíme pár tipů, jak na to. První možností je, podívat se, kde se prezentuje vaše konkurence. To můžete zjistit analýzou odkazů konkurence (pomocí nástrojů Majestic, Ahrefs, MOZ OSE, nebo OpenlinkProfiler). Druhou možností je zadat do vyhledávače frázi „katalog [název vašeho oboru]“.

Pro vybrané obory přinášíme přehled nejzajímavějších oborových katalogů.

Vzdělání

Nábytek, bytové doplňky

Rybářské potřeby

Ubytování

Pokud máte tipy na další zajímavé obecné nebo oborové katalogy, přidejte je do komentářů pod článek. Rádi je přidáme na seznam. Pokud potřebujete poradit, jaké katalogy se vám vyplatí, ozvěte se nám na: seo@awebsys.cz.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

6 komentářů

  • Cecil

    29/07/2016

    zdravím, řeším teď firemní katalogy. Moc se v tom nevyznám, ale chtěl bych do nějakého investovat a alespoň v jednom nebo ve dvou být a mít tam zaregistrovanou firemní stránku. Myslíte, že se třeba vyplatí industry eu?

    Reply
    • Petr Janoušek

      02/08/2016

      Dobrý den, Cecile,

      nejprve je vhodné se zdarma zaregistrovat do hlavních katalogů, uvedených v článku. Z placených lze doporučit Firmy.cz, avšak záleží na Vašem oboru podnikání. S Vámi uvedeným portálem zkušenosti bohužel nemáme.

      Reply
  • Leoš

    23/08/2016

    Dobrý den,
    děkuji za velice přínosný článek. To bylo přesně to, co jsem hledal. Teď bych se ale rád zeptal, co říkáte na Industry EU? Je to taky dobrý katalog? Nebo mám vsadit jen na firmy.cz?

    Reply
    • Pavel Drabek

      23/08/2016

      Dobrý den, s uvedeným katalogem nemáme žádné zkušenosti.

      Reply
      • Petr

        25/08/2016

        Komentář smazán z důvodu reklamy

        Reply
    • Roman

      24/08/2016

      Komentář smazán z důvodu reklamy

      Reply

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close