Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je základním stavebním kamenem každého webu. Z analýzy klíčových slov vychází struktura webu i jeho obsah. Na webu najdete spoustu článků na toto téma a je těžké se v záplavě informací vyznat. Proto přinášíme jednoduchý přehled jednotlivých kroků analýzy, užitečné nástroje a zdroje o analýze klíčových slov.

Proč analýzu klíčových slov nepodcenit?

Analýza klíčových slov vám dá důležité informace o tom, jak lidé hledají vaše produkty nebo služby. K nalezeným klíčovým slovům si zjistíte počet hledání na Googlu a Seznamu. Zjistíte tím, jak velký je zájem o váš obor na webu nebo jak si vede vaše konkurence. Dobře udělaná analýza klíčových slov vám poslouží jako podklad pro návrhu struktury webu, při optimalizaci pro vyhledávače, při tvorbě PPC kampaní nebo při linkbuildingu.

Základní fáze analýzy klíčových slov

  1. Sběr – v první fázi potřebujete získat co nejvíce relevantních klíčových slov z vašeho oboru. K tomu využijete svých znalostí oboru i různé nástroje, o kterých se zmíníme dál.
  2. Třídění a vyhodnocení – k nalezeným klíčovým slovům zjistíme jejich hledanost a rozdělíte si je podle kategorií (obecná, názvy produktů, názvy kategorií, vlastnosti, značky, konkurence…).
  3. Aplikace – aby vám byla analýza klíčových slov skutečně přínosná, musíte její výsledky správně aplikovat do praxe (struktura webu, optimalizace pro vyhledávače, PPC kampaň).
  4. Aktualizace – seznam klíčových slov z analýzy je dobré průběžně aktualizovat – doplňovat o nová klíčová slova, aktualizovat údaje o měsíční hledanosti.

Zdroje pro sběr klíčových slov

  • vaše znalosti (obecná klíčová slova z oboru, kategorie, značky a názvy produktů..)
  • našeptávač na Googlu a Seznamu (začnete psát slovo do vyhledávacího pole a zobrazí se vám návrhy často hledaných frází), práci na Google ulehčí nástroje Keyword.io a Keyword Tool 
  • nástroj na návrh klíčových slov od Sklik – zjistíte zde hledanost slov na Seznamu
  • Plánovač klíčových slov od Googlu  – zjistíte zde hledanost slov na Googlu
  • Google Analytics – pokud již máte web, najdete klíčová slova, přes která k vám lidé chodí, v přehledu Akvizice – Kampaně – Organická klíčová slova
  • Google Search Console – pokud již máte web, najdete klíčová slova, přes která k vám lidé chodí, v přehledu Návštěvnost z vyhledávání – Analýza vyhledávání
  • PPC kampaně – pokud vám běží kampaně v Adwords nebo na Skliku, můžete získat další klíčová slova v přehledu Klíčová slova – Vyhledávací dotazy
  • Google Trends – nabízí spíše dlouhodobější trendy v hledanosti obecnějších slov

Články o analýze klíčových slov:

 

 

 

 

 

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close