Certifikační testy AdWords v progamu Google Partners

Působím na juniorské pozici v našem marketingovém oddělení. Mojí hlavní náplní je správa PPC. Specializuji se na tvorbu a správu kampaní ve vyhledávání. Jedním z mých prvních cílů po nástupu na pozici PPC specialisty bylo získat individuální certifikaci AdWords v programu Google Partners. Pro získání certifikace je nutné úspěšně absolvovat dva testy: Základy inzerce a jeden z pokročilých testů, dle specializace. V mém případě test Inzerce ve vyhledávací síti.

Aby moje snaha byla co nejdříve korunována úspěchem a já se mohl soustředit na další úkoly, snažil jsem se k výuce a testu přistupovat komplexně. Kromě samotných, velice kvalitně zpracovaných výukových materiálů od Googlu a svých praktických zkušeností, jsem hledal informace ke zkoušce z dalších zdrojů. Pomohly mi rady od kolegů a známých. Také jsem očekával, že si skládačku o testech dotvořím články na blozích, kde budou ostatní sdílet svoje zkušenosti a dojmy z kvalifikačních testů AdWords. To jsem se však zmýlil. Kromě velice obecných informací typu jaká je minimální procentuální hodnota nutná pro absolvování testu a apod. jsem našel pouze jeden článek od Filipa Nováka.

Proto jsem se rozhodl, že napíšu něco málo k oběma absolvovaným certifikačním testům, abych tak pomohl někomu, kdo se bude pídit na po informacích stejným způsobem jako já. Jak už bylo řečeno, pro získání certifikace je nutno složit dva testy, test Základy inzerce a některý z pokročilých testů jedné z oblastí AdWords. Já si tedy vybral test Inzerce ve vyhledávací síti. Ten jsem dokonce absolvoval jako první. Doporučuji však nejprve absolvovat Základy inzerce. V pokročilém testu totiž najdete otázky z výukových materiálů pro test základní. Pokud byste, stejně jako já, začali testem pokročilým, narazíte i na problematiku testu základního, kterou jste ještě nečetli. Bavím se teď samozřejmě spíš o lidech, co se správou kampaní začínají. Pokud již máte se správou PPC kampaní praktické zkušenosti nějakou dobu, otázky ze základů vás v pokročilém testu nezaskočí.

Dobrá zpráva je, že všechny otázky v testu jsou i ve výukových materiálech. Jediné, co tuším nebylo ve výukovém materiálu, byla otázka týkající se propojení Google+ a AdWords. Na druhou stranu test vyžaduje znalosti napříč celou problematikou AdWords v dané oblasti. Neopomeňte zdánlivě méně častá témata jako AdWords API a věcičky jako token, nebo AdWords Editor, MCC (My Client Center). Krom vlastního „našrocení“ je klíčové umět informace aplikovat v praxi, odvozovat z nich a uvědomovat si principy fungování a vzájemných souvztažností v PPC. Řada otázek je postavená jako modelový případ. Například máte klienta, který má určité cíle a řeší konkrétně, co je pro něj nejvhodnější. Měli byste být schopni odpovědět na otázky řešící současně CPC, CPA, počet konverzí, náklady a průměrné pozice. Ovládat práci s rozpočty v rozličných situacích a případech. Ověřte si, že skutečně rozumíte v praxi pojmům jako geografické cílení, zásah a četnost, hodnocení reklamy. Poměrně dost otázek bylo též věnováno rozšíření reklam. Test nemá cenu pro někoho, kdo má opravdu minimální zkušenosti s vedením kampaní.

Osobně mi velice dobře fungovala vylučující metoda, když jsem si nebyl úplně jistý odpovědí. U většiny otázek není potřeba nějakých dlouhých úvah. Nemyslím si tedy, že by byl pro někoho čas kritickým faktorem. Dvě hodiny jsou prostě na 100 otázek u každého testu v tomto případě více než dost. Přeji hodně štěstí a budu rád, pokud se podělíte i vy o svou zkušenost v komentáři pod článkem. Nemusí se jednat pouze o výše uvedené testy. Příště mě čeká Individuální certifikační zkouška z Google Analytics.

 

Základní fakta o certifikačních testech Základy inzerce a Inzerce ve vyhledávací síti:

Počet otázek: 100 pro každý test
Čas: 120 minut na jeden test
Potřebné skóre pro absolvování: 80% v obou případech
Test je zdarma
Pokud nebudete úspěšní, můžete pokus opakovat za týden
Pro získání certifikace jsou potřebné testy: Základy inzerce + pokročilý test dle zaměření
Typy pokročilých testů: Inzerce ve Vyhledávací síti, Inzerce v Obsahové síti, Videoinzerce, Inzerce v Nákupech Google, Mobilní inzerce

Sdílejte článekShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close