SEO novinky duben 2016

Uplynulé období bylo plné převratných SEO novinek. Připravili jsme pro vás přehled toho nejzajímavější, co se za poslední měsíc událo na poli neplaceného vyhledávání.

Google Toolbar PageRank definitivně zmizel

Google oznámil definitivní konec veřejného PageRanku již na začátku března 2016. PageRank se neaktualizoval již několik posledních let. Ještě donedávna se však zobrazovaly staré hodnoty PageRanku, které měly weby po jeho poslední aktualizaci. Od 14. dubna 2016 již svítí u všech webů u PageRanku nula. Google dál PageRank používá pouze interně.

Jako alternativu k PageRanku lze použít MozRank a domain authority. Pro české weby také S-rank (hodnotu S-rank zjistíte např. zde). Nepřeceňujte však význam těchto metrik. Jedná se pouze o pomocná kriteria pro posouzení webu.

Google i Seznam vyhlašují další vlnu boje proti nekvalitním odkazům

Nejprve Google začátkem dubna provedl větší čistku a uděloval ruční penalizace za „nepřirozené odchozí odkazy“. Podle všeho se to týkalo spíše zahraničních webů. Pokud se chcete dozvědět více, doporučuji tento článek, nebo přímo originální zdroj informace v angličtině.

O pár dnů později následovalo prohlášení Seznamu na Twitteru.

Tento krok velmi vítáme. A přejeme Seznamu, aby se mu podařilo tohle prohlášení naplnit. U některých klíčových slov se to spamem stále jen hemží.

Seznam začal používat k získávání nových URL Twitter

Seznam oznámil, že nové URL do svého indexu získává také z Twitteru. Při procházení se zaměřuje pouze na české tweety. Twitter podle všeho prochází nová verze freshbota, který má na starosti dostat do výsledků vyhledávání co nejrychleji nové články a zprávy.

Pokud potřebujete, aby se Seznam rychle dozvěděl o novém článku na vašem webu, může být Twitter jednou z efektivních cest. Prozatím tuto funkčnost sami testujeme. Každopádně to může být další dobrý důvod, proč si založit firemní účet na Twitteru.

Operátor info: pro zjištění zda se URL nachází v indexu Seznamu

Pokud potřebujete jistit, zda se konkrétní URL webu nachází v indexu Seznamu, můžete nově použít ve vyhledávání operátor info: ve tvaru:

info:www.priklad.cz/konkretni-url/

Trendové výrazy v hledání na Seznamu

Jedním z účinných marketingových postupů je reagovat na aktuální trendy. O nových trendech online se můžeme dozvědět například v nástroji Google Trends. Svůj trendový nástroj odhalil v dubnu i Seznam.

Zobrazují se zde trendy z vyhledávání ve všech službách Seznamu, tedy: Mapy.cz, Novinky.cz, Prozeny.cz, Sauto.cz, Sport.cz, Sreality.cz, Super.cz, fultextové vyhledávání, Zboží.cz. Pro všechny firmy může být zajímavé sledovat fultextové vyhledávání. E-shopy jistě ocení trendy ze Zboží.cz, díky kterým mohou přizpůsobovat své akce a reklamní kampaně aktuální poptávce.

 

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close