Návod pro nastavení a správu systémů AdWords a Sklik ve vyhledávání, I. část

Připravili jsme srozumitelný návod pro vytvoření a následnou správu PPC kampaní ve vyhledávání na Google a Seznamu. Postup je rozdělen na několik částí. Články jsou určeny pro začátečníky, kteří disponují alespoň nějakými znalostmi PPC reklamy, potažmo systémů AdWords a Sklik. Pokud by se vám kampaň nevedla, či jste nedosahovali uvedených výsledků, nevěšte hlavu a kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme. I v případě, že nejste spokojeni se svou stávající kampaní vám řekneme co dál pomocí bezplatné analýzy.

V dnešní části uvedeme otázky, na které byste si měli umět odpovědět, než začneme s vlastní PPC kampaní. Stejně jako v jiných oblastech businessu a marketingu jsou pojmy jako analýza, cíle, strategie, plánování faktory, které vás s velkou pravděpodobností přiblíží úspěchu. Jestli zvažujete, že do svých marketingových aktivit zahrnete PPCčka, je dobré si umět odpovědět na otázky:

Je tento typ propagace vhodný pro můj business, resp. výrobky či služby?
Jakým způsobem ho integruji do svého marketingu a podnikání?
Co moje konkurence ve výsledcích vyhledávání?
Jak a čím jsem konkurenceschopný?

Prostřednictvím jakých výrazů a kolikrát za měsíc jsou vyhledávány mé produkty či služby?
V jakém rozmezí se bude pohybovat cena za přivedeného zákazníka?
Jsem ochoten měsíčně investovat do přivedení celé návštěvnosti a nebo jen části, resp. o jakou částku se jedná?

Bude pro mě rentabilní, když se z přivedené návštěvnosti stane mými zákazníky pouze mizivé procento a dokáži vypočíst zisk či ztrátu v různých situacích?
Budu mít čas pravidelně kontrolovat kampaň, abych dosáhl odpovídající návratnosti investic?

Prostřednictvím nástrojů Plánovač klíčových slov v AdWords a Návrh klíčových slov v Skliku, nebo ve statistikách hledanosti pod výsledky vyhledávání na Seznamu můžete zjistit na jaké výrazy vás zákazníci hledají, kolikrát měsíčně a jaká je cena za proklik. Zjistíme také měsíční trendy ve vyhledávání. Údaje berte s rezervou. Při stanovení nákladů a zisku vycházejte z toho, že přibližně 5-15% potenciálních zákazníků se proklikne z vyhledávače na stránky a přibližně 2-5% se následně stane vašimi zákazníky.

Jednoduchý příklad. Ze sta lidí přivedených na web se stanou vašimi zákazníky tři, tzn. konverzní poměr v tomto případě je 3%. Jeden zákazník v průměru vygeneruje zisk 500 Kč. Náklady na jeho získání tedy musí být pod touto částkou. Z toho vyplývá při konverzním poměru 3%, že uvedených 100 lidí musíte přivést pod hranici 1500 Kč a tedy jednoho pod 15 Kč. Průměrná cena za proklik (CPC) by tedy měla být nižší než 15 Kč. Pokud by byla průměrná CPC 10 Kč, náklady by tvořily 1000 Kč a zisk by byl 500 Kč. V modelu nezapomeňte zohlednit zisk ze zákazníka také v dlouhodobém období. (Opakované nákupy, doporučení vedoucí k zisku dalších zákazníků, atd.)

Příště se podíváme na nastavení kampaní v obou systémech.

Sdílejte článekShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close