Návod pro PPC, II. část – Nastavení kampaně v AdWords

V minulé části jsme si shrnuli, na co je dobré se zaměřit, než začnete s vlastními PPC kampaněmi. Dnes se podíváme na nastavení kampaní ve vyhledávání na Google v systému AdWords. Pokud ještě nemáte svůj účet v Adwords, vytvoříte si ho zde. Pokud by se vám kampaň nevedla, nevěšte hlavu a kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme. I v případě, že nejste spokojeni se svou stávající kampaní vám řekneme co dál pomocí bezplatné analýzy.

Vytvoření a nastavení kampaně

Celý proces je velice podrobě popsán v nápovědě. V rozhraní AdWords založíme kampaň na kartě Kampaně tlačítkem +KAMPAŇ. Z nabídky volíme Pouze vyhledávací síť, protože v tomto případě chceme oslovit uživatele vyhledávající na Google. Dostáváme se na vlastní nastavení kampaně.

creen 1.1.

Kampaň výstižně pojmenujeme, podle druhu produktů nebo služeb a typu cílení např. Dámské bundy vyhledávání. V typu kampaně vybereme Pouze vyhledávací síť a Všechny funkce. Díky volbě Všechny funkce můžeme využít pokročilejší nastavení zobrazení reklam a jejich rozšíření.

Nyní přejdeme k nastavení Sítě. Máte na výběr zda chcete reklamu zobrazovat i na partnerských webech ve vyhledávání. Patří tam větší i menší weby, které využívají vyhledávací technologii Googlu, mezi nejznámější patří Centrum.cz, či Bazos.cz.

U nastavení Oblasti můžeme oslovit potenciální zákazníky pouze z geografické oblasti, o kterou máme zájem. A nebo naopak, nějakou oblast vyloučit. Pokud tedy není relevantní celá ČR, klikneme na Chci vybrat a do okna vyplníme požadovaný region/město. Našeptávač nám zobrazí danou oblast včetně jejího počtu uživatelů, které můžeme oslovit reklamou. Vybereme volbu Přidat či Vyloučit. Můžeme také upravit nabídku pro různé lokality. Například chceme-li cílit na celou Českou republiku, ale preferujeme Brno. Přidáme ČR i Brno a u Brna po vytvoření kampaně na kartě Nastavení zvýšíme nabídku o 20 %. Více o nastavení oblastí zde.

screen3.1.

 

Volba Jazyky nám zpřesní cílení. Kombinace cílení podle země a jazyku nabízí spoustu možných kombinací. Pokud chceme cílit na česky hovořící obyvatele v rámci ČR, zvolíme oblast ČR, jazyk čeština. Můžeme však cílit na česky hovořící uživatele po celém světě. Což se hodí například, pokud máte nabídku určenou pro cestovatele. Je dobré vždy důsledně nastavit jazyk. Předejdete tím nechtěným zobrazením reklam.

Strategie nabídek znamená způsob, jakým platíte za interakci reklamy s vašimi potenciálními zákazníky. Nabídky ceny u klíčových slov a sestav můžete nastavovat manuálně, z nabídky zvolíme Ruční CPC. A nebo využít některou z automatizovaných strategií nabídek. Při nastavení Ruční CPC máte lepší kontrolu nad zobrazováním reklam. Automatizovaná varianta Maximalizovat počet kliknutí vám bude upravovat ceny způsobem, aby získala maximální počet návštěv v rámci denního rozpočtu.

Výchozí nabídkou stanovujeme maximální cenu na proklik (max CPC) pro reklamní sestavu, resp. její klíčové slova, kterou vytvoříme později.

Rozpočet představuje denní investice do AdWords. Pakliže máte vyčleněný měsíční rozpočet, vydělte jej číslem 30,4 a získáte denní rozpočet.

V případě, že nastavený denní rozpočet je nižší, než celkový objem provozu na vybraná klíčová slova, vaše reklama se nezobrazí při každém hledání. Nastavení Způsob zobrazování (pokročilé) vám ošetří, jestli se bude reklama s omezeným rozpočtem zobrazovat rovnoměrně celý den. A nebo ji necháte zobrazovat bez omezení, dokud nedojde k vyčerpání rozpočtu a zastavení během dne. Je lepší nechat reklamu zobrazovat rovnoměrně po celou dobu.

K nastavení Rozšíření reklam se vrátíme později.

Následuje Časový rozvrh reklam. Zde můžeme nastavit odložený začátek spuštění kampaně a také automatické ukončení u kampaně s časově omezenou nabídkou. V časovém rozvrhu lze dále nastavit zobrazení reklam jen na určité dny nebo hodiny. Pokud působíte v segmentu B2B a víte, že vaši zákazníci o víkendu nenakupují, můžeme nastavit časový rozvrh pouze na všední dny a během pracovní doby (např. 7-18 hod).

V Zobrazování reklam vyberete, jakým způsobem se budou střídat reklamy v případě, že budete mít více reklam u jednoho klíčového slova. Nejjednodušší nastavení je Optimalizace zaměřená na kliknutí, pokud chcete pravidelně vyhodnocovat úspěšnost různých variant reklam a vylepšovat jejich výkon, můžete zvolit Střídat rovnoměrně.

Nyní můžete zvolit Uložit a pokračovat. Dostáváme se k vytvoření první reklamní sestavy a jejích klíčových slov.

screen3.1.

Kampaň je složená z reklamních sestav, které obsahují klíčový slova a inzeráty. Strukturu kampaně je potřeba dobře promyslet a správně navrhnout. Pomocí nástrojů uvedených v minulém díle si vyhledáte klíčová slova a ta následně rozdělíte do reklamních sestav dle souvislosti. Prodáváte-li trička, můžete mít tyto reklamní sestavy: funkční trička, trička s dlouhým rukávem, polokošile, tílka, pruhovaná trička, případně trička v kombinaci s názvem značek. K reklamní sestavě vytvoříte reklamní text. Reklama musí být relevantní ke všem klíčovým slovům obsaženým v sestavě. Pokud reklama neodpovídá všem slovům, měly byste slova rozdělit do více sestav. V každé reklamní sestavě by měla být maximálně tři klíčová slova. Reklamní sestavu si pojmenujte obsažených klíčových slov.

Každá reklamní sestava musí obsahovat alespoň jeden reklamní inzerát. V nastavení ponechte výběr na textové reklamě. Inzerát by měl obsahovat klíčová slova, na která cílí, z důvodu zvýšení míry prokliku, potažmo úspěšnosti a snížení CPC. Text by měl výstižně popisovat vaši nabídku, vaše konkurenční výhody a neměla by chybět výzva k akci. Další informace k tvorbě reklamních textů najdete zde.

Cílová URL je místo na vašem webu, kam se proklikne potenciální zákazník z inzerátu. Vstupní stránka by měla korespondovat s klíčovým slovem i reklamním sdělením.

Viditelné URL je adresa, která bude vidět ve vašem inzerátu. Vytvářejte adresy v hezkém tvaru, obsahující klíčová slova ze sestavy. Viditelná URL samozřejmě nemusí reálně existovat, doména se však musí shodovat s cílovou URL.

V další části přidáme klíčová slova. Vložte připravená klíčová slova v různých typech shody. Ze začátku dáváme volnější shodu a po nashromáždění dostatečného množství dat k vyhodnocení shodu upravujeme na přesnější. Po vytvoření a uložení kampaně se dostanete na kartu Klíčová slova. Prostřednictvím tlačítka +KLÍČOVÁ SLOVA můžete přidat další klíčová slova a nastavit jejich maximální cenu za proklik, pokud jste v nastavení kampaně nevybrali automatizovanou strategii nabídek. K nastavení optimální ceny vám ze startu poslouží údaje z Plánovače klíčových slov. Na kartě Klíčová slova je nutné ještě přidat vylučující klíčová slova. Vylučující klíčová slova zabraňují zobrazení reklamy na určité výrazy. Nemáte-li např. v nabídce pruhovaná trička, vylučujícím klíčovým slovem „pruhovaná trička“ zabráníte zobrazování reklamy. Při zadávání vylučujících klíčových slov se řiďte stejným postupem jako u klasických klíčových slov.

Nyní na kartě Reklamy vytvořte další varianty reklamního textu pro sestavu pomocí tlačítka +REKLAMA. Nové reklamní sestavy přidáte prostřednictvím tlačítka +REKLAMNÍ SESTAVA na kartě Reklamní sestavy. Opět bude potřeba nastavit reklamní inzeráty, klíčová slova a Max CPC.

Příště se podíváme na nastavení kampaně v Skliku a rozšíření reklam.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close