Bing – trojka v českých vyhledávačích

České vyhledávací scéně dominují Google a Seznam. Třetí místo patří vyhledávači Bing. Podle našeho průzkumu má Bing v ČR podíl na celkové organické návštěvnosti webů okolo 1-2 %. Pokud máte český web s návštěvností v řádech od statisíců měsíčně, nebo se chystáte na expanzi do zahraničí, měli byste mít Bing v hledáčku.

Podle zahraniční studie má Bing v USA podíl okolo 20 % a jeho podíl v posledním roce rostl. Technologie Bing pohání také vyhledávání na Yahoo a Aol. Microsoft se Bing snaží hodně tlačit ve svých počítačích, tabletech a smartphonech, takže jeho podíl na trhu může dále růst.

bing-naseptavac

V tomto článku si ukážeme, jakou podporu poskytuje Bing majitelům webů. Představíme si sadu nástrojů Bing Webmaster Tools, které vám pomohou zlepšit výsledky Vašeho webu ve vyhledávání na Bingu.

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools představuje celou řadu nástrojů. Patří do něj například report z vyhledávání na Bingu, návrh klíčových slov, varování před malware na webu, nebo test použitelnosti na mobilních zařízeních. Nejzajímavější nástroje si projdeme. Abyste však mohli Bing Webmaster Tools začít používat, musíte si zde vytvořit účet a přidat si do něj svůj web.

Jak začít

Nejprve se přihlašte svým účtem do rozhraní Bing Webmaster Tools. Abyste mohli začít používat nástroje, musíte si dále do účtu přidat svůj web a ověřit ho.

pridani-stranky-bing

Stránku přidáte jednoduše, stačí zadat URL adresu úvodní stránky a odkaz na sitemapu. Následně budete vyzváni, abyste stránku ověřili – dokázali, že je vaše. Máte na výběr ze tří způsobů ověření. První variantou je ověření pomocí souboru. Stačí stáhnout soubor a nahrát ho do kořenového adresáře webu. Druhou možností je ověření přes meta tag v hlavičce. Do HTML kódu webu přidáte tag podle návodu. Poslední možností je úprava DNS záznamů.

bing-overeni

Pokud používáte WordPress, můžete ověření snadno nastavit pomocí pluginu Yoast SEO. Stačí vložit v  nastavení váš ověřovací kód.

bing-webmaster-tools-wordpress

Po ověření webu můžete začít využívat nástroje Bing Webmaster Tools.

Report výsledků vyhledávání (Page Trafic)

Podobně jako Google, i Bing poskytuje údaje o počtu zobrazení, počtu kliků, klíčových slovech a průměrných pozicích vašeho webu na Bingu. Přehled najdete v rozhraní pod označením Page Traffic.

Návrh klíčových slov (Keyword Research)

Nástroj pro návrh klíčových slov vám prozradí, která klíčová slova a v jakém objemu byla vyhledávaná přes Bing. K zadanému klíčovému slovu vám nástroj nabídne i související slova. Můžete vyhledávat údaje pro jednotlivé státy a jazyky (nechybí Česká republika a čeština). Dále můžete vybrat období pro zobrazení údajů o hledanosti. Výsledky si můžete nechat vyexportovat ve formátu csv. Pro testovaná, hodně obecná, klíčová slova se hledanost pohybovala většinou v řádech stovek až tisíců měsíčně.

navrh-klicovych-slov-bing

Test použitelnosti na mobilních zařízeních (Mobile Friendliness Test)

Bing má svůj vlastní nástroj na testování použitelnosti na mobilních zařízeních.

mobile-friendly-test

 

Kontrola mikrodat (Markup Validator)

V nástroji Markup Validator si můžete ověřit, jaká mikrodata Bing rozlišuje na vašem webu.

mikrodata-bing

Závěr

Nástroje, které nabízí Bing jako podporu webmasterům, jsou srovnatelné s nástroji pro webmastery od Googlu. Pokud máte ve svých Analytics přístupy z Bing v řádech stovek měsíčně a více, možná by stálo za to, trochu tento zdroj návštěv podpořit. A s tím vám právě mohou pomoci Bing Webmaster Tools.

 

Sdílejte článekShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close