Návod pro PPC, III. část – Nastavení kampaně v Skliku a rozšíření kampaní

Po úvodu do problematiky PPC a návodu pro nastavení kampaně ve vyhledávání na Google v reklamním systému AdWords naleznete v dnešním článku návod, jakým způsobem nastavit kampaň ve vyhledávání na Seznamu v Skliku. Jak bylo bylo uvedeno v předchozích dílech, návod je určen pro mírně pokročilé.

Abyste mohli inzerovat v Skliku, musíte mít vytvořený emailový účet na Seznam.cz. Do samotného inzertního rozhraní se následně přihlásíte zde. Sklik má, stejně jako AdWords, svou nápovědu. Pakliže jste v Skliku poprvé, je nutné pročíst a potvrdit smluvní podmínky. Dále nastavit fakturaci a dobít kredit.

Vytvoření a nastavení kampaně

Struktura kampaně je identická s AdWords a popsali jsme si ji v minulém díle. Kampaň založíme na kartě Kampaně zeleným tlačítkem +Vytvořit kampaň. Dostáváme k nastavení kampaně a vytvoření první reklamní sestavy.

screen1

Kampaň výstižně pojmenujeme, podle druhu produktů nebo služeb a typu cílení např. Dámské bundy vyhledávání. Denní rozpočet představuje částku, kterou jste ochotni investovat do přivedené návštěvnosti. V případě stanoveného měsíčního rozpočtu tuto částku vydělte číslem 30,4 k získání denního rozpočtu. V případě, že nastavený denní rozpočet je nižší, než celkový objem provozu na vybraná klíčová slova, Vaše reklama se nezobrazí při každém hledání.

Vytvoření reklamní sestavy

Název sestavy by měl být odrazem pečlivě promyšlené struktury kampaně, složené z reklamních sestav. Reklamní sestava obsahuje optimálně několik reklamních textů a klíčových slov v co největší relevanci. Jestliže prodáváte např. mobilní telefony, optimálně by každý typ mobilu měl mít svoji reklamní sestavu. Klíčová slova je účelné si vydefinovat dle nástrojů uvedených v prvním díle. Výchozí cenu za proklik nastavte dostatečně vysokou, aby se reklama začala zobrazovat na předních pozicích. Inspirovat se můžete navrhovanou cenou z nástroje Návrh klíčových slov.

Reklamní inzeráty

Následuje vytvoření inzerátu. Kvalitní reklamní text cílí přesně na klíčová slova z reklamní sestavy, je konkrétní a obsahuje výzvu k akci. Text, resp. nadpis a dva řádky dané délky by měly popisovat Váš produkt či služby, jejich výhody. Jak psát texty inzerátů se můžete inspirovat zdeViditelné URL je adresa, která bude vidět ve Vašem inzerátu. Vytvářejte adresy v hezkém tvaru, obsahující klíčová slova ze sestavy. Viditelné URL samozřejmě nemusí reálně existovat, doména se však musí shodovat s cílovou URL. Cílové URL je místo na Vašem webu, kam se dostane potenciální zákazník po prokliku z inzerátu. Vstupní stránka by měla korespondovat s klíčovým slovem i reklamním sdělením. Podrobnosti k tvorbě inzerátů na Skliku naleznete zde.

Klíčová slova

Klíčová slova můžeme vkládat v různých typech schody, podobně jako v AdWords. Podrobnosti zde.

Nastavení kampaně

Zbývá doladit nastavení kampaně. Klikneme na nově vytvořenou kampaň a vlevo nahoře na tlačítko Nastavení se symbolem tužtičky.

screen2

Nyní na kartě Nastavení kampaně zadáme dle aktuálnosti odložený začátek kampaně a konec, pakliže se jedná o kampaň prezentující časově omezenou nabídku. Dále celkový rozpočet určený na kampaň a ukončení po stanoveném počtu kliků. Doporučujeme nastavit propojení s Firmy.cz, čímž docílíte zobrazování Vaší adresy pod inzerátem.

screen4

Volba regionálního cílení slouží inzerentům s lokálním působením. Pohlídejte si, aby se reklama zobrazovala jen v místě Vašeho působení. Na mapě můžete zvolit preferovanou oblast na bázi krajů, či kruhů a nebo mnohoúhelníků. Časové plánování umožňuje nastavit zobrazování reklam na konkrétní dny a denní doby, například podle Vaší provozní doby. Nebo pokud je pro Vás nežádoucí zobrazovat reklamu například o víkendu, či ve večerních hodinách.

Způsob střídání inzerátů
Je-li v reklamní sestavě více reklamních textů, můžete nastavit způsob, jakým se budou střídat. Optimalizovaně dle CTR znamená, že systém bude upřednostňovat inzeráty, které mají větší míru prokliku (CTR). Způsob Optimalizovaně dle CPA preferuje inzeráty s nižší cenou jedné konverze (CPA). Optimalizovaně dle PNO znamená preferenci inzerátů, které mají nižší podíl nákladů na obratu (PNO). Volíme buď střídání rovnoměrně s výhledem dalšího vyhodnocení a optimalizace, nebo variantu CTR.

Způsob zpoplatnění v obsahové síti ponecháme na CPC – platba za proklik. V Cílení na zařízení nastavíme preferovaná zařízení pro zobrazení reklamy. V nastavení Vyhledávací síť nejčastěji ponecháme pouze Vyhledávání na Seznam.cz. Ostatní umístění totiž nemusí být příliš zajímavá z pohledu ochoty lidí učinit požadovanou akci, ať už se jedná o proklik či nákup, odeslání poptávkového formuláře, apod. Nakonec nastavení uložíme.

Nyní se nacházíme na kartě Sestavy, kde dotvoříme zbytek reklamních sestav prostřednictvím tlačítka +Vytvořit sestavu. Varianty reklamních textů tvoříme na kartě Inzeráty pomocí tlačítka +Vytvořit inzerát. Na kartě Klíčová slova krom přidání klíčových slov tlačítkem +Přidat slova a nastavení jejich CPC, přidáme vylučující klíčová slova kliknutím na odkaz Vylučující slova. Tato slova definujeme pro každou sestavu a nebo celou kampaň. Jedná se o výrazy, na které je zobrazování reklamy nežádoucí. V případě, že máme klasický e-shop, jsou pro nás kontraproduktivní výrazy typu produkt ve spojení bazar, návod, servis, apod. Více o vylučujících slovech a jejich správném používání je zde.

Rozšíření reklam

Rozšíření o odkazy na podstránky

Tento typ rozšíření nám umožní u inzerátů na horních třech pozicích ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz zobrazovat odkazy na další příbuzné kategorie webu či e-shopu, nebo na stránky s důležitými informacemi. V Skliku i AdWords lze zobrazit až 4 rozšíření. Potenciálnímu zákazníkovi tak nabízíte dodatečné informace. Inzerát též vizuálně zabírá větší prostor. Což zvyšuje pravděpodobnost prokliku. Použití rozšíření reklam také zlepšuje hodnocení reklamy, což v důsledku znamená finanční úsporu. Rozšíření reklam je tedy jednoznačně žádoucí. Přidání rozšíření není nijak extra zpoplatněno. Cena za proklik na odkaz je stejná jako za proklik na standardní inzerát.
Rozšíření o podstránky vytvoříme či spravujeme na kartě Sestavy prostřednictvím tlačítka Upravit odkazy. Již vytvořený odkaz upravujeme na jeho najetí a zobrazení ikony tužky. Kompletní info naleznete zde.

Rozšíření reklam v AdWords

Systém AdWords nabízí širokou škálu rozšíření reklam. Některá rozšíření lze přidat ručně, jiná jsou automatická. Na kartě Rozšíření reklam vybereme nejdříve typ rozšíření z rolovacího menu vlevo. A zda chceme použít rozšíření na úrovni kampaně, sestavy nebo celého účtu. Vybraný typ rozšíření přidáme červeným tlačítkem +Rozšíření. Kompletní informace k rozšířením naleznete zde.

screen5

U Rozšíření o odkazy lze v AdWords vyplnit krom titulku též popisnou část. Stejně jako u Skliku může reklama zobrazit až 4 odkazy. Rozšíření o lokalitu zobrazí u inzerátu adresu firmy a telefon. AdWords využívá ke správě firemních adres službu Moje firma na Googlu. Obě služby je nutno propojit. Více informací a postup najdete zde. Rozšířením o popisky v délce až 25 znaků zobrazíte zákazníkovi další informace a inzerát vizuálně zabere větší prostor. Což zvýší pravděpodobnost kliknutí. Opět lze s inzerátem zobrazit až 4 popisky. Rozšířením o volání vložíte telefonní číslo do reklam. Další požadavky a způsob ověření čísla naleznete zde.

V následující části se zaměříme na optimalizaci výkonu reklamních kampaní. Nejste si jistí, zda máte kampaň dobře nastavenou? Můžete využít naší bezplatné analýzy PPC kampaní.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close