Novinky v PPC, II. část

Kompletní redesign rozhraní AdWords

Google nedávno ohlásil celkový redesign webového rozhraní zaměřený na omlazení prostředí AdWords, které má až na úpravu v roce 2008 stále stejnou tvář.

Důvodem jsou zejména velké změny v online prostředí za poslední dva roky, razantní nástup smartphonů a zvyšující se nároky na marketingové pracovníky a AdWords jako platformu, která dnes obsahuje reklamu ve vyhledávání, display, PLA, mobilní a video reklamu. Cílem je vyřešit ne zcela dobrou navigaci, zjednodušit a přizpůsobit ovládání více potřebám a cílům marketérů. Také samotný design je již zastaralý. Nová podoba je založena na designu společnosti, Material Design, který je použit u mnoha produktů, jako Gmail, Mapy, vyhledávání a přizpůsoben B2B prostředí. Redesign by neměl měnit funkcionalitu a např. struktura kampaní by měla zůstat stejná.

Změna se bude týkat i zobrazení kampaní a reklamních sestav v navigaci vlevo. Přehledy výkonu pro kampaň, sestavu a reklamy budou lépe přizpůsobené a jednodušší. Volby jako rozšíření reklam a typy zařízení se v nové verzi objeví v navigaci, oproti současnému skrytí v nastavení. Na kartě Klíčová slova došlo k výraznému zjednodušení oproti současnosti. V redesignu se též počítá se zobrazením pouze relevantní navigace k danému panelu, například v display kampani nebudou zobrazeny ovládací prvky pro klíčová slova, pakliže nebudou zahrnuty ve vlastní kampani.

Redesign je nyní testován malým počtem vybraných inzerentů. Za rok až rok a půl se skupina testovacích inzerentů rozšíří a plné vypuštění se předpokládá až na koci roku 2017.

Redesign Google blogZdroj obrázku: Google AdWords Blog

 

Reklamy v Google Maps

Google nově zobrazuje reklamy ve výsledcích vyhledávání v aplikaci Google Maps. Jedná se zejména o podniky a služby lokálního charakteru. Placený výsledek ve stejném formátu lze na mapě odlišit jinou, fialovou barvou a v textovém výpisu pod mapou je u něj ikonka Reklama. Statistiky a nastavení, obsahující běžné metriky, jsou dostupné v Google AdWords. Bližší info naleznete zde.

 

Mapy
Zdroj obrázku: Google Maps

 

Použité zdroje:

Search Engine Land

Google AdWords Blog

Nápověda AdWords

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close