Individuální certifikační zkouška z Google Analytics

Po absolvování certifikace AdWords pro vyhledávací síť byla má další meta v programu Google Partners získat Individuální certifikaci z Google Analytics. Test je již několik málo týdnů úspěšně za mnou, čili opět jsem se rozhodl napsat něco málo k samotné přípravě i testu. Stejně jako v předchozím článku o certifikačních testech AdWords tak případně mohu pomoci někomu, kdo se také chystá na certifikaci Google Analytics IQ.

Příprava

Stěžejní jsou v samotné přípravě kurzy poskytované Akademií Google Analytics. Většinu obsahu tvoří videa, zbytek praktická cvičení a menší množství doprovodného textu. Jedná se o sofistikovanou formu výuky oproti materiálům pro certifikaci AdWords, kde se jednalo o „pouze“ kvalitně zpracovaný text a několik videí.

Nespornou výhodou kurzu je názornost, kterou videa disponují. Na druhou stranu, pakliže jsem si chtěl danou problematiku jen zopakovat, bylo ztrátou času si pouštět videa, kde jsem si nemohl určovat tempo a styl výuky, tak jako u textu. Pro někoho může být také překážkou a nebo naopak benefitem, že praktická cvičení a doprovodný text jsou pouze v angličtině.

Co vnímám jako nejzásadnější u Akademie Google Analytics, pakliže nepracujete již delší dobu s GA a zkoušky skládáte poprvé, pro úspěšné absolvování testu vám akademie rozhodně nestačí. Slouží spíše nováčkům pro pochopení koncepce, fungování a principů Google Analytics. Též Vás naučí základní práci s nástrojem. Jestliže s GA nepracujete delší dobu a skládáte zkoušku poprvé, je nutné další studium, např. z nápovědy. Pomůže Vám též tento článek.

Test

Základní fakta o testu najdete na konci článku. Oproti AdWords, kde byla vždy jen jedna správná odpověď, může být v tomto případě správně více odpovědí. Čili užití vylučovací metody není tak snadné jako v případě AdWords testu. Otázky s více správnými odpovědmi se vyskytovaly docela často. K otázkám se nelze vracet a test nelze přerušit.

I v tomto případě není čas kritickým faktorem a 90 minut je na 70 otázek dost i pakliže si např. chcete ověřit odpověď nahlédnutím do Google Analytics. V testu se neobjevuje příliš mnoho otázek z GA pro mobilní aplikace, byť je této problematice věnována jedna ze čtyř částí akademie.

Nejčastěji se objevují otázky z těchto oblastí: automatické značkování, MCF, cíle, atribuční modely, přehledy AdWords, filtry, segmenty, datový model GA, metriky, dimenze, tok k cíli, výběry dat, správce značek Google, elektronický obchod. Narazíte však i na otázky z oblastí: User ID, přehled Prodleva, funkce Sledování na stránkách, galerie řešení, Google Analytics API, Chytré cíle.

 

Základní fakta o certifikačním testu Google Analytics IQ
Počet otázek: 70
Čas: 90 min
Potřebné skóre pro absolvování: 80% (56 otázek)
Test je zdarma
Platnost certifikátu je 18 měsíců
Neúspěšný test lze opakovat za týden

 

Na internetu lze nalézt k tématice testu také starší článek na blogu Adama Juráka.

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

One Comments

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close