Návod pro PPC, IV. část – Správa a optimalizace kampaně ve vyhledávání

Po nastavení kampaně v Skliku a AdWords je dnešní článek zaměřen na následnou správu a optimalizaci. Informace jsou určeny mírně pokročilým. V článku nejsou uvedeny optimalizační techniky zaměřené na zvýšení počtu konverzí. O nich třeba jindy.

Správa a optimalizace je kontinuální práce s jednotlivými komponenty PPC, jejímž cílem je dosažení optimálního běhu kampaně a dosažení stanovených cílů.

Pod optimálním během si můžeme představit např. dosažení určité průměrné ceny za proklik, či preferované průměrné pozice reklamy ve stanovených cenových intencích. Cílem kampaně může být přivedení určitého počtu návštěvníků na stránky, počet odeslaných objednávek, či jiná požadovaná akce na Vašem webu. Problematika správy kampaní je poměrně kvalitně popsána v AdWords i Skliku.

Zobrazení potřebných dat

Správa obvykle začíná zobrazením parametrů kampaně prostřednictvím nastavení určitého časového úseku běhu. Většinou týden či kratší doba podle potřeb. Záleží na typu kampaně, velikosti, oboru, cílech, staří a dalších faktorech. V obou systémech nastavíme časový úsek vpravo nahoře. Můžeme využít přednastavených období jako týden, apod. Většinu metrik optimalizujeme na základě kratšího období, nicméně je dobré na kampaň nahlížet i v delších časových úsecích.

creeen1

 

Pro lepší ilustraci údajů nám na většině karet slouží kromě čísel i graf. V grafu lze vybrat, resp. porovnat vývoj vždy 2 sledovaných metrik. Karta Kampaně a Reklamní sestavy nám dávají spíše celkový přehled. Na těchto kartách lze měnit některá nastavení jako např. rozpočet kampaně nebo výchozí maximální cenu za proklik pro reklamní sestavu, nemáme-li ceny nastaveny na bázi klíčových slov. Ostatní nastavení kampaně můžeme kdykoliv změnit na kartě Nastavení. Konkrétně zde lze kampaň optimalizovat prostřednictvím nastavení geografických oblastí, časového rozvrhu a zařízení. Potřebná data získáme v AdWords na kartě Dimenze.

Optimalizace inzerátů a rozšíření reklam

Reklamní texty na kartě Reklamy optimalizujeme způsobem, že po určitém období s dostatkem dat pro vyhodnocení pozastavíme inzeráty s nižší mírou prokliku (CTR). A místo nich vytvoříme několik variant nového textu. Stejným způsobem pracujeme v AdWords s rozšířením o odkazy na podstránky a rozšířením o popisky na kartě Rozšíření reklam. Cílem je zobrazování inzerátů a jednotlivých rozšíření s největší CTR, tzn. u nichž je největší pravděpodobnost, že na ně potenciální zákazník klikne.

Optimalizace klíčových slov

Většina optimalizačních činností je běžně realizována na kartě Klíčová slova, kde pracujeme s parametry jednotlivých klíčových slov. Optimalizací bychom měli sledovat dosažení maximální míry prokliku pro jednotlivá slova, stejně jako v předchozím případě u inzerátů a rozšíření reklam. CTR můžeme zvyšovat testováním nových reklamních textů, zvýšením pozice slova a přidáním rozšíření kampaně.

Prací s vylučujícími slovy docílíme zobrazení reklamy pouze na relevantní dotazy, což také zvyšuje míru prokliku. Vyšší CTR můžeme docílit i správným nastavením zmiňovaných geografických oblastí, časového rozvrhu a zařízení. U klíčových slov, u kterých se nám dlouhodobě nedaří dosáhnout dobré CTR, bychom se měli zamyslet nad jejich pozastavením. Další informace o míře prokliku naleznete zde.

Skóre kvality

Pozice klíčového slova závisí na Max. CPC a také na skóre kvality, unikátní hodnotě pro každé klíčové slovo. Skóre kvality zobrazíme v AdWords najetím myši na bublinu ve sloupci stav a nebo jej můžeme přidat do přehledu tlačítkem sloupce a upravit sloupce. Čím vyšší kvality skóre máme, tím menší změna Max CPC stačí k dosažení určité pozice a naopak.

Vysoké skóre kvality tedy vede k nižším nákladům a lepším pozicím. Více o skóre kvality zde. Vysoké skóre kvality docílíme optimálním stavem jeho komponent, které zobrazíme najetím myši na bublinu v kolonce stav u každého klíčového slova. Jedná se o očekávanou míru prokliku, relevanci reklamy a dojem ze vstupní stránky. Techniky zvýšení CTR jsme si popsali výše.

creeen2

Relevanci reklamy lze zvýšit přidáním nových reklamních textů, odpovídajícím vyhledávané frázi i cílové stránce. Dojem ze vstupní stránky ukazuje jak relevantní a užitečná bude stránka pro návštěvníky z reklam. Pokud systém ukazuje podprůměrný dojem ze vstupní stránky, pokuste se o nápravu podle tohoto článku. Jestli klíčové slovo vykazuje i přes Vaše snahy skóre kvality 5 a nižší, je obvykle lepší jej pozastavit.

Vyhledávací dotazy

Výrazy na které se spustila reklama zobrazíme na kartě Klíčová slova tlačítkem vyhledávací dotazy. Vyhledávací dotazy pro vybraná klíčová slova zobrazíme jejich zaškrtnutím a volbou vyhledávací dotazy nad tabulkou s klíčovými slovy. Tímto způsobem získáváme další relevantní klíčová slova a vylučující klíčová slova. Přehled vylučujících klíčových slov zobrazíme tlačítkem vylučující klíčová slova vedle vyhledávací dotazy.

Pokud si se správou kampaní nejste jistí, ozvěte se nám. Rádi Vám pomůžeme.

Sdílejte článekShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close