Certifikace AdWords Mobile

Mým dalším získaným certifikátem v programu Google Partners byla Mobilní inzerce. Jako v případě Inzerce ve vyhledávací síti a Google Analytics se formou tohoto článku podělím o informace k přípravě na test a popíšu i test samotný. Mohu tak pomoci někomu, kdo se na certifikaci AdWords Mobile chystá poprvé jako já.

Příprava

Oproti předchozím přípravám na testy jsem tentokrát absolvoval Google Partners Mobile Academy v prostorách pražské pobočky Google. Akademie pod vedením Věrky Koukalové, certifikovné trénérky programu Google Partners, byla rozdělena do dvou částí. Na konci druhé části posluchači absolvovali test. Certifikační zkoušku je nutné složit do 30 dnů po termínu školení. V opačném případě je účastníkova agentura zapsána na blacklist, což může ovlivnit další účast na podobných akcích. (Řádně neomluvená neúčast též znamená blacklist.) Samotné školení bylo profesionálně pojato s věcným, jasným a zároveň lidsky pojatým výkladem trenérky Věrky. Oproti edukačním materiálům pro certifikační test se zde posluchač dozvěděl i další relevantní informace ze světa mobilní inzerce a reálné zkušenosti z práce pro klienty. Též praktické ukázky měly velkou přidanou hodnotou. Část výkladu byla přímo věnovaná testu, resp. některým otázkám. Bylo možné pokládat dotazy k probíraným částem.

20161017_130332

Samotná akademie však informačně nepokryla celý test, proto doporučuji v případě školení pro jisté složení testu i studijní příručku ke zkoušce v Google Partners. Podobně jako v případě zkoušky AdWords ve vyhledávací síti výukové materiály pokrývají všechny testované oblasti. Studijní příručka je rozdělena do 4 částí a objem látky je menší ve srovnání s podklady pro certifikaci ve vyhledávací síti. S nijak hlubokými praktickými zkušenostmi s mobilní inzercí jsem s porozuměním textu neměl problém. Pouze u některých formátu videoreklamy jsem pro jejich ozřejmění čerpal v nápovědě pro AdWords a též problematika měření konverzí u Adroidu a iOS se někomu bez praktické znalosti může jevit coby poměrně technická záležitost.

Test

Základní fakta opět naleznete na konci článku. Jak již bylo řečeno, test je možné poměrně snadno složit i v případě, že nedisponujete velkými reálnými zkušenostmi s mobilní inzercí. Oproti certifikaci z Google Analytics, takřka vše co je v testu je i ve studijních materiálech. U části otázek Vám bude přínosná znalost principů fungování AdWords a již absolvované certifikáty. Testovaná problematika se totiž z části prolíná. Otázky jsou zastoupeny proporcionálně ze všech 4 kapitol výukových materiálů. Podobně jako u ostatních testů v AdWords je správná pouze jedna odpověď a lze tedy poměrně dobře postupovat vylučovací metodou. Opět se nelze k otázkám vracet, či test přerušovat. Času je dostatek i pro poměrně časté ověření odpovědi v nápovědě nebo samotném rozhraní AdWords. Časté testované oblasti: Měření konverzí, rozšíření reklam, video reklamy, GA pro mobily, aplikace, flexibilní strategie nabídek a nabídky pro mobilní zařízení, obsahová síť, remarketing. Standardně je podmínkou získání certifikátu pro mobilní inzerci též absolvování testu ze základů inzerce. (A platnost certifikátu je omezena délkou platnosti tohoto testu.)

bez-nazvu

Základní fakta o certifikačním testu Mobilní inzerce

Počet otázek: 70
Čas: 90 min
Potřebné skóre pro absolvování: 80% (56 otázek)
Test je zdarma
Platnost certifikátu je 12 měsíců
Neúspěšný test lze opakovat za týden

Sdílejte článekShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Napsat komentář


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close